2. Voldoende vitaminen en mineralen

Gezonde en gevarieerde voeding is de beste oplossing om uw afweersysteem in goede conditie te houden. Niet iedereen slaagt er in om altijd gezond en evenwichtig te eten. Kies in dit geval voor een goed opneembaar multivitaminepreparaat. Ook magnesium speelt een essentiële rol naar een goede opname van vitaminen en mineralen. Hou dus ook zeker je magnesiumpeil in de gaten.

 

3. Dagelijkse dosis gestabiliseerd organisch silicium

Silicium is een belangrijk sporenelement. Voldoende inname van silicium is nodig om de werking van vitaminen en mineralen te garanderen. Door raffinering is het gehalte aan silicium in voeding laag. Gebruik alleen voedingssupplementen met een goed opneembare siliciumvorm zoals gestabiliseerd organisch siliciumzuur.

 

4. Extra vitamine D

Er is veel belangstelling voor vitamine D. Logisch want vitamine D speelt een rol bij de aanmaak van bot en de ondersteuning van de weerstand. Zonlicht is een natuurlijke bron van vitamine D. Door de kleinere hoeveelheid zonlicht tijdens de herfst en winter is het nuttig om in die periode dagelijks uw voorraad vitamine D aan te vullen.

 

5. Echinacea verhoogt de weerstand tegen ziekte

Echinacea of zonnehoed verhoogt op natuurlijke wijze de weerstand tegen ziekmakende bacteriën of virussen. Echinacea ondersteunt het immuunsysteem, verkleint de kans op een verkoudheid en vermindert het aantal ziektedagen.